Mnogi IT projekti ne uspejo zaradi neustreznega načrtovanja, nejasnega obsega in slabega upravljanja z zahtevami strank. Neuspeh projekta vodi v zapravljene naložbe, presežne stroške in izgubljene prihodke. Kako se lahko temu izognemo?
Oglejmo si upravljanje z zahtevami. Obstajajo različni razlogi, zaradi katerih bi bile zahteve lahko netočne: so npr. nepopolne, subjektivne, preveč nedoločne, prepuščajo preveč prostora za tolmačenje, niso pravilno izražene itd.
Ko ste v položaju, da se morate odločati glede teh zahtev, imate lahko na primer kot lastnik izdelka, vodja ali oblikovalec uporabniške izkušnje dve možnosti: bodisi da jih sprejmete take kot so, ali pa jih poskušate dodatno razjasniti. Na tej točki se jih veliko odloči za prvo možnost, saj je hitrejša in manj zahtevna. Ni vam treba čakati na nekoga drugega, se pogovoriti in še roke boste spoštovali (za zdaj). Na podlagi teh zahtev bo izdelek razvit v določenem roku. Malo pred uradnim zagonom pa bo predstavljen zainteresiranim stranem in/ali preizkušen pri uporabnikih. In potem sledi velik udarec: uporabniki se ne strinjajo s to rešitvijo, zainteresirane strani se pritožujejo nad izvajanjem itd. Zdaj imamo situacijo, v kateri so stroški eksplodirali, datum zagona pa se mora odložiti.
Ko se odločite za drugo možnost, se možnosti za dodatne zahteve in spremembe znatno zmanjšajo. Čeprav ta začetni korak zahteva več časa in je zahtevnješi, boste naslednje korake opravili hitreje. Moja izkušnja je tudi ta, da se stvari hitreje razjasnijo in da se lahko o nečem hitreje strinjaš, v primeru, da so vizualizirane. Ko nekaj vidite in doživite njeno obnašanje, lahko takoj ugotovite, ali vam je všeč in če deluje. Eno izmed mojih najljubših orodij za prikaz, kako bi bilo mogoče izvesti interakcijsko obnašanje posamezne funkcije, je Axure. Axure (ni potrebnih predhodnih programerskih znanj) je močno orodje za izdelavo prototipov, ki vam omogoča hitro predstavitev idejnih zamisli, od preprostih struktur spletnih strani in položaja elementov do pridobivanja podatkov iz mini podatkovnih baz, vključno z sortiranjem in filtriranjem. Z orodjem Axure lahko pretvorite (slabo opredeljeno) zahtevo v interaktivni osnutek oz. model in jo nato uporabite za razpravo o pravilnosti, obnašanju in funcionalnostih. S tem boste bolje razumeli zahteve in si lahko že v zgodnjem življenjskem ciklusu zasnove pridobili konsolidirano mnenje deležnikov.
To je le en vidik uporabe orodja Axure. Lahko se uporablja tudi za uporabniško testiranje, zbiranje povratnih informacij, prikazovanje odzivnega vedenja itd.
Pridruži se našim spletnim skupnostim:
- Facebook mednarodna skupina na temo digitalnega gospodarstva “Digital Economy“
- Linkedin mednarodna skupina na temo digitalnega gospodarstva “Digital Economy world“
Steffen Schilb je izkušen oblikovalec uporabniške izkušnje z več kot 15-letnimi izkušnjami pri oblikovanju interaktivnih rešitev. Za boljšo vizualizacijo svojih konceptualnih idej je pred 10 leti odkril orodje Axure in postal Axure Pro. Magistriral je iz digitalnih medijev na Univerzi za umetnost Bremen in diplomiral iz računalništva na Univerzi za uporabne znanosti Kaiserslautern. Njegov poudarek je na komplesnih in interaktivno zahtevnih izkušnjah, kot so bančništvo, mobilne aplikacije, informativne spletne strani in spletne aplikacije, ki zahtevajo veliko interakcij.
Med drugim, je bil zaposlen v IBM in Swisscom (Švica). Kot zunanji sodelavec je delal v podjetjih v večih evropskih državah, kot so Daimler, BMW, Nokia, UBS in Deutsche Telekom. V zadnjih 4 letih je svoj portfelj obogatil z seminarji na temo oblikovanja uporabniške izkušnje in orodja Axure.
Njegovo strokovno znanje vključuje:
- ustvarjanje konceptualnih osnutkov oz. modelov (moch-ups) za intuitivne, uporabniku prijazne in učinkovite digitalne izdelke, kot so spletna mesta, aplikacije in terminali na dotik;
- zbiranje in določanje prednostnih (uporabniških) zahtev;
- kreiranje profilov uporabnikov in njihovih uporabniških poti;
- preoblikovanje zahtev v interaktivne prototipe s pomočjo orodja Axure;
- izvajanje raziskav in uporabniških testiranj (za obstoječi izdelek ali delo v teku);
- strokovno ocenjevanje / analiza konkurence za obstoječe izdelke.
Obiščite spletno stran steffenschilb.com za več informacij.