• O portalu
  • Povabilo avtorjem
  • Oglaševanje
  • Kontakti
Cart / 0,00€
No products in the cart.
  • Login
  • Register
Razvojni Navigator
  • Domov
  • Tematska področja
  • Viri in Orodja
    • Napredne vsebine
    • Infografike
  • Domov
  • Tematska področja
  • Viri in Orodja
    • Napredne vsebine
    • Infografike
Razvojni Navigator
No Result
View All Result

Izvoz hrane in pijače na angleško in irsko tržišče

by Irena Rezec
03.01.2017 - Updated On 21.09.2023
in Države in regije, Izvozne strategije, Marketing in prodaja, Mednarodni trgi
71 0
Izvoz hrane in pijače na angleško in irsko tržišče
41
SHARES
2.6k
VIEWS
Deli dalje

V okviru naših storitev, povezane z internacionalizacijo poslovanja smo v zadnjih letih veliko časa namenili raziskovanju in zbiranju informacij o možnostih izvoza prehranskih izdelkov in pijač na druge evropske trge, še predvsem na angleško in irsko tržišče. Predvsem angleško tržišče je prepoznavno kot eno izmed svetovnih trgov (po mnenju nekaterih celo kot svetovni trg št. 1) za prehranske izdelke.

Velika baza potrošnikov z dobro kupno močjo (npr.približno 65 milijonov prebivalcev Združenega kraljestva, ki v povprečju potrošijo 11% družinskega proračuna* za prehrano in pijače) ter hkrati odlična referenca ali izhodišče za vstop na ameriške, arabske in azijske trge prepričata veliko število proizvajalcev iz celega sveta, da vložijo vse napore, da vstopijo na angleški in posledično tudi na irski trg. Oba trga sta sicer zelo zahtevna, tako zaradi velikega števila konkurentov kot tudi zaradi zahtevnosti kupcev v smislu zahtev po kakovosti, manj procesiranih, naravnih ali celo ekoloških izdelkih, novih okusih, oblikovni všečnosti embalaže, inovativnih marketinških pristopih, hitri dostavi v primeru naročanja preko spleta ipd. Zahtevni so tudi prodajni kanali, pa naj bodo to tradicionalni (npr. distributerji) ali spletni ter večji ali manjši. Pri odločitvi glede sprejema posameznih izdelkov v program posameznega prodajnega kanala zelo pomaga, če imajo proizvajalci pridobljenega enega od zahtevnejših standardov, kot npr. BRC, IFS  ali ISO 22000 in/ali če so kakovost izdelkov že preverili preko različnih tekmovanj in pri tem dobili nagrado ali priznanje.

Tako na angleškem kot tudi na drugih trgih je v zadnjih letih opaziti trend rasti prodaje izdelkov pod blagovno znamko tistih, ki prodajajo izdelek na posameznem trgu in ne tistih, ki izdelek proizvedejo. Lastne blagovne znamke uvajajo tako tradicionalni (npr. Harrods) in spletni trgovci (npr. trgovci na amazon-u) kot tudi znane osebnosti (npr. Jamie Oliver). Kar pomeni, da imajo proizvajalci, ki so se pripravljeni odpovedati lastni blagovni znamki več možnosti prodaje na tujih trgih v večjih količinah kot tisti, ki bi radi obdržali lastno blagovno znamko, pa hkrati nimajo dovolj znanja in/ali sredstev za razvoj blagovne znamke in odličen marketing, ki bi bil v takem primeru potreben. To je posledica dejstva, da postaja storitveni del ponudbe izdelka (npr. promocija, marketing, prodaja, dostava) enako ali celo bolj pomemben od samega izdelka in se višina stroškov v skupni ceni izdelka že nagiba na stran storitev. To proizvajalce sili k temu, da na eni strani zmanjšujejo proizvodne stroške ter na drugi strani povečujejo sredstva za promocijo, marketing in prodajo. Tako na angleškem trgu deluje veliko število zadrug oz. kooperativ, saj se zaradi zmanjševanja stroškov predvsem manjši proizvajalci združujejo v zadruge. Zadruge razvijajo skupne blagovne znamke ter vršijo promocijo, marketing in prodajo. Proizvajalci se združujejo v zadruge ali druge povezovalne oblike tudi zaradi zmanjšanja nabavnih stroškov surovin (skupna nabava) in zmanjševanja proizvodnih stroškov (skupna proizvodna linija, skupno skladišče ipd.).

Tako kot v drugih sektorjih, so tudi v prehrambenem sektorju pomembne inovacije. Inovacije vsaj za določeno obdobje pozicionirajo proizvajalca pred konkurenco ter hkrati omogočijo razvoj in razpoznavnost proizvajalčeve lastne blagovne znamke. Inovacije so lahko npr. nove recepture, stari, pozabljeni recepti toda novi poslovni, marketinški in prodajni modeli, nove večfunkcionalne embalaže in drugo. Če je pri zmanjševanju stroškov pomembno sektorsko povezovanje, je pri inoviranju pomembno medsektorsko povezovanje ter združevanje različnih, tudi izjemno različnih področij (npr. informacijska tehnologija, turizem, kreativna industrija, marketing ipd.), izdelkov in storitev v enovit izdelek oz. enovito ponudbo.

Vse zgoraj navedeno zahteva od proizvajalcev dobro pripravo in strategijo za vstop na zahtevne trge ter tudi dobro izbiro prodajnih poti.

Strategij in kombinacij posameznih pristopov vstopa na tuji trg je veliko več kot jih lahko nakažem v prispevku. Veliko je tudi priložnosti za vse skupine prehranskih izdelkov in pijač ter tako za velike kot manjše proizvajalce. Veliko od zgoraj navedenega velja tudi za druge zahtevne trge, druge sektorje ter druge skupine izdelkov, namenjenih široki potrošnji. V zadnjem letu smo razvili vrsto storitev in vzpostavili partnerstva, ki vam lahko pomagajo pri nastopu na tujih trgih. 

V primeru, da bi želeli pomoč pri vstopu na angleški, irski ali drugi evropski trg vzpostavite kontakt z avtorico članka irena@woproms.si ali obiščite WOPROMS.si.

* Food statistics in your pocket (zadnja ažuriranja) 
* Food Statistics Pocketbook 2016

Tags: hrana in pijačaIrskaprodajne potiuvoz/izvozZdruženo Kraljestvo
Previous Post

Majhnost ni ovira

Next Post

Upravljalski razvojni izzivi sodelovalnih poslovnih odnosov

Related Posts

Regionalni podporni centri za intelektualno lastnino
Inovativnost

Regionalni podporni centri za intelektualno lastnino

by Irena Rezec
04.06.2023 - Updated On 05.06.2023
Sprejemanje kriptovalut v e-trgovini: pogled na plačila v spletni trgovini
Marketing in prodaja

Sprejemanje kriptovalut v e-trgovini: pogled na plačila v spletni trgovini

by Irena Rezec
26.05.2023
Evropski projekti, ki uvajajo veriženje podatkovnih blokov za namene prehranske varnosti
Blockchain - Veriženje blokov & Web3

Evropski projekti, ki uvajajo veriženje podatkovnih blokov za namene prehranske varnosti

by Irena Rezec
25.02.2023 - Updated On 22.09.2023
Z sodobnimi tehnologijami in inovativnimi poslovnimi modeli do številnih prodajnih poti
Digitalno gospodarstvo

Z sodobnimi tehnologijami in inovativnimi poslovnimi modeli do številnih prodajnih poti

by Irena Rezec
08.10.2020 - Updated On 22.09.2023
Kakšne možnosti prodaje imajo podjetja preko Amazona?
Digitalno gospodarstvo

Kakšne možnosti prodaje imajo podjetja preko Amazona?

by Irena Rezec
18.06.2019 - Updated On 22.09.2023

KATEGORIJE

  • Digitalno gospodarstvo (11)
    • Blockchain – Veriženje blokov & Web3 (6)
    • Razvoj digitalnih rešitev (4)
  • Financiranje projektov (5)
    • Javna sredstva (5)
    • Privatna sredstva (3)
  • Inovativnost (5)
    • Intelektualna lastnina (3)
  • Marketing in prodaja (6)
  • Mednarodni trgi (6)
    • Države in regije (2)
    • Izvozne strategije (4)
  • Podjetništvo (4)
  • Sodelovanje in partnerstvo (6)
    • ISO 44001 (1)
    • Splošno o sodelovanju (4)
  • Strateško upravljanje (7)
    • Poslovne strategije (5)
    • Poslovni trendi (3)

OZNAKE

Afrika (1) agritech (1) amazon (1) Axure (1) banke (1) EU sredstva (4) Evropa (1) financiranje projektov (3) Horizon Europe (1) Horizon Evropa (1) hrana in pijača (2) Indija (1) intelektualna lastnina (1) internacionalizacija (1) IP SME Helpdesk (1) Jugovzhodna Azija (1) Kitajska (1) konvertibilno posojilo (1) kriptovalute (1) Latinska Amerika (1) množično financiranje (1) MSP (3) nepovratna sredstva (3) partnerske strategije (2) partnerski marketing (1) PIL (2) plačilni vmesniki (1) poslovni angeli (1) poslovni ekosistem (4) poslovni modeli (5) prehranska varnost (1) privatni investitorji (2) prodajne poti (4) prototipiranje (1) spletna prodaja (4) spletna trgovina (2) spletna tržnica (1) strateška zavezništva (1) tehnologija (8) UI/UX (1) uporabniška izkušnja (1) uvoz/izvoz (2) veriženje blokov (2) web3 (2) Združeno Kraljestvo (1)

   

   

  • 070 / 611 134
  • prodaja@stramind.si

O NAS

  • Splošno o nas
  • Založništvo
  • Partnerstvo
  • Medijsko središče

SPLETNA TRGOVINA

  • Prodajni pogoji

Razvojni Navigator - eNovice

© 2023 Irena Rezec. Vse pravice pridržane.  |  Izvedba: WOPROMS Agencija.

  • Splošni pogoji
  • Prodajni pogoji
  • Zasebnost
  • Piškotki
  • Kolofon
  • Domov
  • Tematska področja
  • Kontaktirajte nas
  • Login
  • Sign Up
  • Cart

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Scroll Up
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?