Sodelovalni poslovni modeli predstavljajo velik strateški izziv vsakega podjetja.
Odnosi z dobavitelji, zunanjimi izvajalci, prodajno mrežo, kupci, sledljivci na spletnih socialnih omrežjih ali celo z zunanjimi inovatorji postajajo zelo kompleksni.
V zadnjih letih so se notranje in relativno samostojne poslovne funkcije začele prepletati z zunanjim svetom ter brisati meje med notranjim in zunanjim okoljem organizacije ter med posameznimi poslovnimi funkcijami ali strokovnimi področji. Bolj ko sodelujemo z zunanjim svetom organizacije, bolj postajamo konkurenčni v primerjavi s tistimi, ki teh sodelovalnih modelov še ne vpeljujejo v svojo poslovno prakso. Seveda samo v primeru, če znamo tako kompleksne in raznovrstne odnose umestiti v naš poslovni model in jih tudi voditi na način, da bodo dolgoročno prispevali k razvoju našega poslovnega sistema. Podjetja, ki se zavedajo potenciala, ki ga ti prepleteni in kompleksni odnosi imajo, so začela razvijati t.i. poslovne ekosisteme, kjer posamezni notranji in zunanji odnosi, poslovne funkcije in procesi niso več ločeni, temveč povezani in soodvisni.
Sodobna digitalna orodja nam sicer lahko znatno olajšajo delo pri izgrajevanju in vodenju poslovnega ekosistema, vendar vprašanja glede načina sodelovanja med tradicionalno prodajno mrežo in digitalnimi prodajnimi kanali, organizacijo in zunanjimi inovatorji, notranjimi viri in zunanjimi viri informacij, notranjimi in zunanjimi poslovnimi programskimi rešitvami ipd. ne morejo rešiti brez načrtne partnerske strategije organizacije in brez načrtnega upravljanja sodelovalnih odnosov.
Pomen in nujnost načrtnega upravljanja teh odnosov potrjuje tudi v letu 2017 sprejet mednarodni ISO 44001:2017 standard, ki je namenjen prav upravljanju sodelovalnih poslovnih odnosov.
Avtorica že več let razvija usposabljanja, smernice in svetovanja na področju raznovrstnih sodelovalnih poslovnih odnosov in njihovega upravljanja. Kot primer naj navedem odnose med principalom, zastopniki in distributerji ali izgrajevanje ekosistema sodobne spletne trgovine.
V primeru, da bi želeli več informacij in podpore pri načrtovanju in upravljanju vaših sodelovalnih poslovnih odnosov ali vašega poslovnega ekosistema se obrnite na avtorico tega članka. Kontakt z avtorico lahko vzpostavite preko e-pošte: irena /@/ woproms.si
Povezane storitve
Avtorica nudi naslednje svetovalne storitve:
- identificiranje za vas najbolj primerne sodelovalne in partnerske strategije oz. kombinacijo strategij glede na vaše trenutno stanje v organizaciji, vašo vizijo, strategijo in cilje organizacije ter glede na vrsto vaših proizvodov in storitev;
- analizira vašega obstoječega sodelovalnega poslovnega modela in obstoječih odnosov s poslovnimi partnerji ali člani vaše mreže ter priprava (1) priporočila za izboljšanje in/ali širitev poslovnih partnerstev in mrež, (2) predlog morebitnega novega in inovativnega sodelovalnega poslovnega modela ter (3) priporočila za načrtno izgrajevanje kolektivne inteligence;
- organizacija, razvoj in vodenje vaše partnerske in/ali članske mreže;
- predlog ustreznih metodologij in orodij za učinkovito upravljanje odnosov z vašimi partnerji in/ali člani;
- druge sorodne storitve.
Kontakt z avtorico lahko vzpostavite preko e-pošte: irena@woproms.si.
Avtorica nudi naslednje vsebine programov usposabljanja povezane s partnerskimi poslovnimi modeli:
- Upravljanje sodelovalnih poslovnih odnosov in ISO 44001:2017;
- Odnose med proizvajalcem ter zastopniki in distributerji je potrebno skrbno načrtovati, upravljati in negovati;
Usposabljanja se lahko izvedejo tudi interno za zaprto skupino ali v sodelovanju s partnerskimi organizacijami. V sodelovanju s partnerskimi organizacijami v tujini organiziramo tudi poslovne študijske poti za različna področja.
Za podrobnosti obiščite spletno stran www.woproms.si in www.usposabljanje.si.
mag. Irena Rezec je izkušena strokovnjakinja z več kot 30 letnimi izkušnjami tako v javnem kot v privatnem sektorju v Sloveniji in tujini. Znanje in izkušnje s področja razvoja informacijskih rešitev, podjetništva, evropskega in svetovnega poslovnega okolja, pomena partnerstev ter mednarodnega poslovanja podjetij si je pridobivala preko študija ter v praksi v različnih vlogah v slovenskem in mednarodnem okolju.
Zadnjih 20 let tudi redno ocenjuje prispele predloge projektov pri Evropski Komisiji, in sicer iz področij informacijske tehnologije, podjetniškega grozdenja in sodelovanja ter občasno iz urbanega in ruralnega gospodarskega razvoja.
Poglobljeno se tudi redno usposablja v tujini na področjih, povezanih z Web3, globalnimi verigami vrednosti, sodelovalnimi odnosi in upravljanjem s poslovnimi partnerstvi, odprtim in sistematičnim inoviranjem, prodajo na amazon spletnih tržnicah in iz drugih aktualnih področij.
Za več informacij o avtorici obiščite osebni profil na spletni strani Irena Rezec.
Kontakt z avtorico lahko vzpostavite preko e-pošte irena@woproms.si ali tudi preko LinkedIn-a.