Sodobne razvojne strategije, poslovni modeli in prodajne poti tiskarske industrije
Uvodne besede avtorice
Že vrsto let se dnevno srečujem s podjetji iz različnih sektorjev in različnih velikosti, ki želijo povečati prodajo na domačem ali tujem trgu. Možnih načinov je običajno veliko, še posebno v povezavi z novimi sodelovalnimi poslovnimi modeli ter z informacijskimi tehnologijami in orodji. Tudi tiskarski sektor se trendom ne more izogniti. Tako je tudi tiskarska industrija v fazi pomembnih sprememb, povezanih z vzponom digitalnega gospodarstva na eni strani in sodelovalnimi poslovnimi modeli na drugi strani. Številni primeri kažejo, da se tiskarski sektor zna hitro prilagoditi in pri tem biti tudi zelo inovativen. V priročniku predstavljam številne možne načine uspešnega sobivanja tiskarske industrije z sodobnimi tehnologijami in poslovnimi modeli, kar pa hkrati tudi povečuje možnosti vstopa v nove prodajne poti in na nove trge.
Priročnik je nastajal več let in temelji na moji dolgoletni praksi v slovenskem in mednarodnem okolju, na analizi poslovnega okolja v Sloveniji in tujini kot tudi na številnih spoznanjih, ki sem jih pridobila v okviru ocenjevanja evropskih razvojnih in inovativnih projektov ali v svetovalnih projektih v Sloveniji in v tujini. Priročnik je napisan z namenom, da prikaže uspešne prakse ter poda praktična priporočila glede uvajanja novih sodobnih strategij, poslovnih modelov in/ali marketinško-prodajnih poti ter je kot tak namenjen praktični uporabi v vsakdanji poslovni praksi tiskarske in z njo povezane industrije. Opisane priložnosti in poslovni modeli niso omejeni na posamezno regijo ali državo in so tako lahko priložnost za katerokoli tiskarsko ali s tiskom povezano podjetje na svetu.
V priročniku združujem številna področja. Tako je v tem pogledu priročnik zelo interdisciplinaren ter s tem tudi zelo unikaten, saj predstavlja prvi priročnik na trgu, kjer so sistematično predstavljena zelo različna strokovna in poslovna področja, namenjena razvojnim usmeritvam tiskarske in z njo povezane industrije. Prav razumevanje in smotrno ali tudi inovativno povezovanje interdisciplinarnih znanj pa v novih razvojnih usmeritvah in poslovnih modelih predstavlja pomembno konkurenčno prednost.
Priročnik pa ni namenjen samo tiskarski industriji, ampak tudi vsem tistim, ki so s to industrijo povezani ali se s to industrijo pogosto srečujejo kot npr. založniki, marketinške agencije, svetovalci in drugi.
Verjamem, da vas bodo posamezni predstavljeni primeri in poslovne priložnosti presenetili, morda tudi prebudili ter vam hkrati dali motivacijo za pozitivne razvojne spremembe v vašem podjetju.
Vabim vas k branju, kreativnemu razmišljanju in k vašemu aktivnemu prispevku k razvoju nove sodobne, toda etično in trajnostno osveščene, zrele, sodelovalne in podporne družbe.
mag. Irena Rezec
avtorica